2017-05-22 20:43:49

Edukacija u sklopu projekta D'Basket

Od 2. do 6. svibnja 2017. godine organizirana je prva edukacija za učitelje Osnovne škole Veli Vrh Pula u Sklopu Erasmus + projekta D'Basket. Edukaciji su prisustvovale učiteljice Dina Biserović, Doris Mejak i Marietta Kaić Kosanović.

Njihove doživljaje s edukacije pročitajte pod opširnije.

Od 2. do 6. svibnja 2017. godine organizirana je prva edukacija za učitelje Osnovne škole „Veli Vrh“ Pula u Sklopu Erasmus + projekta D'Basket.  Edukaciji su prisustvovale učiteljice Dina Biserović, Doris Mejak i Marietta Kaić Kosanović.

Pri samom dolasku u popodnevnim satima 2. Svibnja, posjetili smo „Crunch lab“, zanimljiv centar za tehničku kulturu i informatiku u koji se može učlaniti pristupačnom članarinom te nakon edukacije  koristiti 3D printere, laserske rezače te CNC stroj u privatne (ili školske svrhe).

U tim prostorima organizirana je i prva radionica za sudionike koja je kao što i sam projekt traži poticala interkulturalnost, medijsku pismenost te poduzetništvo. Naime radionica se sastojala od igre u kojoj su se skupine od po troje natjecatelja  natjecali u osmišljavanju tipičnih salata za zemlje u svijetu koju su slučajnim odabirom dobili. Ponuđen je niz namirnica a za pripremu salate bilo je dopušteno koristiti  maksimalno 7 sastojaka. Svaka je skupina uzimala sastojke, a potrebno je bilo koristiti vještinu pregovaranja kako bi došli do sastojka kojeg je protivnička skupina uzela, a trebao je nama. Za pripremu salate bilo je potrebno  barem otprilike znati koje su tipične namirnice navedene zemlje ( među kojima su se nalazile Peru, Kina ili Švedska). Nakon prvih nedoumica rezultati su bili više nego pozitivni. Aktivnost bi se mogla primijeniti kao neformalan oblik ponavljanja gradiva o hrani u svijetu u nastavi geografije.

3. svibnja smo u jutarnjim satima predstavili primjere dobre prakse koje su izabrale pojedine zemlje. Imali smo priliku postavljati pitanja o njihovim primjerima kao i oni o našima, što nam je dalo nekoliko vrlo kvalitetnih ideja (kao što su školski vrt, učenje i poučavanje različitih generacija što obuhvaća poučavanje djedova i baka o radu na računalu te poučavanja učenika od strane djedova i baka o radu u školskom vrtu). Osim toga značajan je bio primjer učeničkog vijeća koji obnaša funkciju vijeća mladih i predlaže svoja rješenja predstavnicima grada. Mi smo predstavili Zavičajnu nastavu, Integrirani dan, Croatian makers ligu, Internet of things te projekt Zrav grad – zdravi ljudi.

U popodnevnim satima je organizacija civilnog društva PINA iz Slovenije provela radionicu na temu socijalnog poduzetništva. Zadali su nam zadatak kao što je na primjer rješavanje problema nemogućnosti plaćanja izleta za učenike iz obitelji s niskim primanjima. Kroz Canvas metodu koja ima 9 koraka u postavljanju problema, osmišljavanju rješenja, analizu korisnika i troškova,  došli smo do genijalnih rješenja. Canvas metoda  bi se vrlo jednostavno mogla objasniti i koristiti za poticanje inicijativa i dobivanje korisnih rješenja.

4. svibnja u jutarnjim satima smo posjetili „Il Villaggio globale“  centar za pružanje pomoći i zbrinjavanje azilanata – značajan problem s kojim se susreće Talijanska Država i koji se odražava i na škole.

U popodnevnim satima organizacija civilnog društva 2050 iz Italije odradila je radionicu o Medijskoj kulturi kroz stoljeća. Na dugi list papira koji je označavao vremensku crtu od špiljskog čovjeka do današnjeg dana trebali smo crtati ili pisati koji su se mediji koristili kroz stoljeća, od crteža u špiljama do modernih gadgeta. Rezultat smo komentirali i objasnili. Nakon toga smo nastavili s radionicom teorijskog tipa u kojoj smo osvježili postojeća znanja i osvijestili neka nova.

05. svibnja smo u jutarnjim satima posjetili Osnovnu školu Forte del 48 iz San Dona del Piave i hospitirali nastavi engleskog jezika u trećem razredu te nastavi geografije u drugom razredu. Učiteljice su nas vrlo zadovoljno primile i pokazale njihovu školu i školski vrt. Drago nam je što smo mogli biti njihovi gosti.

U popodnevnim satima Zaklada za poticanje partnerstva i civilnog društva je odradila radionicu o razumijevanju različitosti, interkulturalnosti i otvaranju uma prema drugačijem a nakon toga smo mi učiteljice Osnovne škole Veli vrh Pula, odradile radionicu multikulturalnosti koju je aktiv stranih jezika imao za integrirani dan 2016. godine te uz to igru Trivial Pursuit s pitanjima vezanim uz odrađenu radionicu. Učiteljice su pohvaljene za originalnost.

Nakon radionice smo zaokružili našu edukaciju, evaluirali je i raspravljali o tome kako krenuti u slijedeću fazu i što je prioritet svake škole. Za osnovnu školu Veli Vrh, što su pokazale i ankete očito je da se učitelji ne osjećaju ugodno kada se govori o poticanju poduzetničkih vještina kod učenika osnovnih škola te smatramo da je potrebno poraditi najviše na tom polju a uz to i na medijskoj pismenosti i interkulturalnost. Predložila se edukacija za učitelje škole, priručnik sa aktivnostima koje se mogu provoditi u sklopu pojedinih predmeta, aktivnosti koje mogu provoditi razrednici na satu razrednika i jedan poduzetnički dan za uvrstiti u kurikulum škole.

6. svibnja smo u jutarnjim satima razradili i napisali svoje prijedloge za nastavak rada te dogovorili jednodnevni sastanak u Kopru početkom lipnja. Dogovoren je i termin i okvirni plan slijedeće edukacije koja će se održati u Puli od 11. do 16. rujna i tako zaključili ovaj ciklus edukacije.

Dina Biserović i Marietta Kaić Kosanović

 


Osnovna škola Veli Vrh Pula